Гран-прі Мексики: Зомбі-апокаліпсис. 19 серія


Опубликованно 04.01.2018 17:43

Гран-прі Мексики: Зомбі-апокаліпсис. 19 серія

Проводити гран-прі в Мехіко напередодні популярного в тих краях "дня мертвих" - безпрограшний маркетингове рішення. Натовпи загримованих в зомбі глядачів тільки підсилюють ефект від однієї з найбільш нетипових гонок, що проходить в розрідженому гірському повітрі на слизькій, курною і дуже швидкісній трасі. Але самі пілоти влаштували такі мексиканські пристрасті, що на інших спецефектах можна було заощадити.

Якби календар чемпіонату становив Red Bull Racing, чемпіон Ф-1 в частині креатури, напевно залишився у своїх термінах тільки мексиканський гран-прі. Австрійці своєю появою гарненько струснули надто вже політкоректний паддок, радіючи самі і звеселяючи інших. Чого варто тільки традиційне купання в басейні голого шефа RBR Крістіана Хорнера. Не менш характерний приклад - випуск журналу Red Bull Bulleten, який вголос читає вся Формула-1 " на чолі з босом Ferrari Мауріціо Аррівабене. А адже в "бюлетені" королі газованої води сміялися над іншими ані трохи не менше ніж над собою. Але при цьому не забували розповідати про красивих перемоги своїх конкурентів. Своїх-то перший час не було. З настанням чемпіонської жнив Себастьяна Феттеля (2010-2013 рр..), а значить і психологічних війн, креативу, звісно, поменшало.

Але споювання конкурентів брютом з пітного черевика виявилося не єдиною розвагою "червоних биків" нинішнього сезону. Напередодні гран-прі фізіономії Даніель Ріккьярдо і Макса Ферстаппена загримували відповідним для святкування дня мертвих".

Причому традиційної фотосесією справа не обмежилася - пілоти залишалися в образі навіть коли залишали автодром, ставши самими головними шоу-стоперами.

На жаль, ні чим іншим привернути увагу вони не могли - першу скрипку в тренуваннях грали їхні головні конкуренти з табору Ferrari, з якими ведеться непримиренну битву за "срібло" після "срібних стріл".

Але недовго - в суботу розпогодилося, асфальт прогрілося до +19 до +27 град, траєкторія розчистилась. І запала ні у Себастьяна Феттеля, ні у Кімі Райкконена на фінальний сегмент кваліфікації не вистачило. Інша справа що звичні на попередніх етапах 6-е і 7-е місця в Мексиці виглядали справжнім розчаруванням. Тим більше що "Скудерія" програла не тільки пілотам Mercedes і RBR, але і Ніко Хюлькенбергу з Force India.

Злочини без покарань

Схоже, Льюїс Хемілтон справді позбувся проблем з проскальзывающим на старті зчепленням. Другу гонку поспіль чинний чемпіон починає з поула і встигає до першого повороту розігнатися так що стає недосяжним. На автодромі імені братів Родрігес" він навіть трохи перестарався, раллийному наскрізь пролетівши зв'язку перших поворотів. А ось стартував слідом Ніко Росберг покинув трасу не з власної волі - за межі полотна його буквально вичавив Ферстаппен. Дивно, але судді закрили очі на обидва інциденти, при цьому оштрафувавши на 5 секунд Карлоса Сайнса (Toro Rosso), схожим маневром відтіснившего на узбіччя McLaren Фернандо Алонсо.

Швидше за все стюарди міркували наступним чином: Льюїс в той момент не захищав позицію і не здобув перевагу, оскільки коли повернувся на трасу зняв ногу з педалі газу, даючи пелетону наздогнати себе. Крім того в першому повороті не поділили трасу Haas Естебана Гутьєрреса і Manor Паскаля Верляйна, прихватившие з собою ще й Sauber Маркуса Еріксона. Так що safety-car в будь-якому випадку обнулив все те перевагу, яке Хем зміг би отримати з-за зрізання. Але то судді. А Ферстаппен той прецедент безкарності зрозумів по своєму.

З лідерів скористався можливістю швидко перевзутися тільки Ріккьярдо. Ставши на перший час головним виробником контента, обганяючи суперників пачками. Причому настільки легко і невимушено, що експерти стали задаватися питанням - чи зможе Ден доїхати на цих шинах до фінішу? Бо після першого планового піт-стопа (12-15 кола) пілоти з подивом для себе виявили, що Medium відмінно підходить під мексиканський асфальт і цілком дозволять обійтися без другого візиту в бокси.

До того часу лідирував який пересидів всіх на "софті" Феттель - німець звернув у бокси тільки на 32 колі. Але так і не встиг забезпечити собі необхідний заділ і повернувся в пелетон лише 6-м і на час випав з поля ренію режисерів. До того часу сосредоточившихся на обгоні Хемілтоном і Росберг кругових. І відчайдушними спробами Ферстаппена дістати хоча б одного з них. На 50-му колі голландець, завдяки стримуючого фактуру в особі непоступливого Сайнса, таки наздогнав Ніко. І, виправдовуючи свій нік Mad Max, тут же кинувся в атаку. Але промахнувся з точкою гальмування, промазав мимо повороту і знову відкотився назад. В "обійми" буквально летять на куди більш свіжій гумі Феттеля і Ріккьярдо. За три кола до фінішу, обороняючи позицію від Себастьяна, летючий голландець знову перетормозил. І в кращих традиціях Хемільтона та в тому ж самому місці - зв'язці послестартовых поворотів - проїхав по прямій. Команда тут же попередила його про необхідність повернути позицію.

19-річний шибайголова, зрозуміло, голос розуму проігнорував. І тут прорвало зазвичай стриманого Феттеля, який вибухнув в радіоефірі аж тирадою, в тому числі на адресу директора гонки Чарлі Уайтинга. Сенс якої давно відомий: якщо ФІА не зупинить цього ненормального, бути біді.

Третій зайвий

У підсумку Ферстаппен, благополучно дістався до фінішу слідом за двома "срібними стрілами", тільки в кімнаті відпочинку, де пілоти чепуряться перед виходом на подіум, дізнався про своє 5-секундному штраф. Який коштував йому не тільки мексиканської "бронзи", але і 4-го місця. І у церемонії обливання шампанським брав участь вже Феттель. Справедливість перемогла? Але ненадовго: через 3 години штраф навісили і німцю - "за зміну траєкторії на гальмуванні". На фінальному колі він як міг захищався від атак Ріккардо. І на 5-ту сходинку тепер приземлився вже Себастьян. Пікантність ситуації в тому, що німця покарали 10-скундным пенальті за те, за що він вже пів сезону критикував Ферстаппена - за систематичне зміщення перед суперником на гальмуванні. І свого домігся Себ - якраз напередодні мексиканського етапу в правилах прописали заборону, який він першим порушив.

Останнє пробач

Феттеля можна якщо не виправдати, то зрозуміти - Макс веде себе так зухвало з мовчазної згоди ФІА. "Ферстаппен їде ніби знаходиться у відеогрі. - прокоментував дії голландця чемпіон Ф-1 1997 року Жак Вільньов. - Він немов кидає кулю в боулінгу і дивиться, що з цього вийде".

Але ні праведного гніву, ні конструктивної критики з боку Феттеля після фінішу ми так і не почули. Замість того що б ще раз підняти тему безкарності молодика, Себ наввипередки зі своїм шефом бігав перед усіма вибачатися. А потім ще й написав у федерацію гарантійне лист - мовляв, більше ніколи і з Максом сам все залагоджу. Хоча давно зрозуміло що проблема Ф-1 - якраз у самій системі прийняття покарань, відданих на відкуп стюардів на місцях. Із-за того що вони постійно змінюються, за одні і ті ж дії пілоти на різних трасах отримують часом діаметрально протилежні покарання.

Четвертий у жовтні (і третій поспіль) етап, як і очікувалося, виграв Хемілтон. При повному потуранні з боку Росберга, навіть не намагався атакувати. Втім, при таких розкладах не особливо зрозуміло хто саме зробив більший крок до завоювання титулу. Льюїсу за раніше необхідно тільки перемагати, а Ніко досить "срібла" і "бронзи". Питання в іншому - в черговий раз ми не побачили боротьби на рівних, складається враження ніби перед стартом пілоти Mercedes розігрують між собою "жереб домінування".

Зате за кількістю перемог Хем зрівнявся з чотириразовим Аленом Простом - в обох по 51. Більш того, британець повторив рекорд Міхаеля Шумахера, який протримався з десяток років - перемоги на 23 різних трасах.

Якщо з долею першого місця все так само невизначено, то ім'я першого "з інших" вже відомо. Став третім і останнім "бронзовим" призером мексиканського етапу, Ріккьярдо заодно гарантувавши собі і третє місце за підсумками сезону. Причому це його 15-ю поспіль фініш в окулярах.

 

 

Пілот

Болід

Час

1

Льюїс Хемілтон

Mercedes

1:40:31.402

2

Ніко Росберг

Mercedes

+8.354

3

Даніель Ріккьярдо

Red Bull

+20.858

4

Макс Ферстаппен

Red Bull

+21.323

5

Себастьян Феттель

Ferrari

+27.313

6

Кімі Райкконен

Ferrari

+49.376

7

Ніко Хюлкенберг

Force India

+58.891

8

Валттері Боттас

Williams

+65.612

9

Феліпе Маса

Williams

+76.206

10

Серхіо Перес

Force India

+76.798

11

Маркус Еріксон

Sauber

+ 1 коло

12

Дженсон Баттон

McLaren

+ 1 коло

13

Фернандо Алонсо

МсLaren

+ 1 коло

14

Джоліон Палмер

Renault

+ 1 коло

15

Феліпе Наср

Sauber

+ 1 коло

16

Карлос Сайнс-молодший

Toro Rosso

+ 1 коло

17

Кевін Магнуссен

Renault

+ 1 коло

18

Данило Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

19

Естебан Гутьєррес

Haas

+ 1 коло

20

Ромен Грожан

Haas

+ 1 коло

21

Естебан Вікон

Manor

+ 2 кола

 

Чемпіонат світу

Місце

Гонщик

Країна

Команда

Очки

1

Ніко Росберг

Німеччина

Mercedes

349

2

Льюїс Хемілтон

Великобританія

Mercedes

330

3

Даніель Ріккьярдо

Австралія

Red Bull

242

4

Себастьян Феттель

Німеччина

Ferrari

187

5

Кімі Райкконен

Фінляндія

Ferrari

178

6

Макс Ферстаппен

Нідерланди

Toro Rosso/Red Bull

177

7

Серхіо Перес

Мексика

Force India

85

8

Валттері Боттас

Фінляндія

Williams

85

9

Ніко Хюлкенберг

Німеччина

Force India

60

10

Феліпе Маса

Бразилія

Williams

51

11

Фернандо Алонсо

Іспанія

МсLaren

42

12

Карлос Сайнс-молодший

Іспанія

Toro Rosso

38

13

Ромен .Грожан

Франція

Haas

29

14

Данило Квят

Росія

Red Bull/Toro Rosso

25

15

Дженсон Баттон

Великобританія

McLaren

21

16

Кевін Магнуссен

Данія

Renault

7

17

Джоліон Палмер

Великобританія

Renault

1

18

Паскаль Верляйн

Німеччина

Manor

1

19

Стоффель Вандорн

Бельгія

МсLaren

1

 

Кубок конструкторів

Місце

Команда

Мотор

Очки

 

1

Mercedes AMG F1 Team

Mercedes

679

 

2

Red Bull Racing

TAG Heuer (Renault)

427

 

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

365

 

4

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

145

 

5

Williams Martini Racing

Mercedes

136

 

6

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

74

 

7

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

55

 

8

Haas F1 Team

Ferrari

29

 

9

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

8

 

10

Manor Racing MRT

Mercedes

1  



Категория: Авто спорт