Андрій Гривко: «Я мотивований виступити на Олімпіаді в Токіо»
Опубликованно 19.01.2018 00:02
Андрій Гривко / Фото ? Юрій Коваленко
Після того, як навесні 2016 року професійну кар'єру завершив Ярослав Попович, Андрій Гривкозалишився єдиним українським велогонщиком елітного рівня. Цей сезон став восьмим для уродженця Сімферополя в складі своєї нинішньої команди «Астана». Графік будь-якого професійного велосипедиста – це постійні роз'їзди, змагання, тренувальні збори. З-за такого режиму на батьківщині Гривко буває нечасто. Тим більше, що Андрій з родиною проживає в Монако.
При цьому спортсмен намагається не втрачати зв'язку з вітчизняним велосообществом. В свій нинішній візит в Київ Гривко вирішив провести зустріч з уболівальниками. Місце було вибрано дуже символічна – зовсім нещодавно реконструйований велотрек. Звичайно, у самий розпал» осені Андрій не став проводити ніяких майстер-класів, спілкування з публікою проходило в конференц-залі:
«Спочатку у мене виникла ідея провести таку зустріч», ? розповів Андрій в інтерв'ю XSPORT. «Потім до мене звернулися люди, зокрема, директор Київського велотреку Володимир Мельник. Він запропонував провести захід саме тут. У мене ж не було визначеності за місцем. І якраз відмінно збіглися дві ідеї.
Сам трек просто дивовижний. Хоч вже темно, і йде дощ, але виглядає все чудово. Відмінне полотно, сподіваюся, зима не створить жодних проблем з його якістю. З весни, я думаю, тут буде багато цікавих заходів».
Андрій Гривко з уболівальниками / Фото - Юрій Коваленко
Цей сезон вийшов для Андрія неоднозначним. Неприємний інцидент стався в самому початку гоночного року. На першій же багатоденці в Дубаї Гривко вдарив ліктем по обличчю зоряного спринтера Марселя Киттеля. Українці зняли з перегонів, а ще через пару місяців UCI дискваліфікував нашого співвітчизника на 45 днів, із-за чого він не виступав в травні і в першій половині липня. Гривко пояснив, що в тій ситуації він відповів агресією на агресію і хамство з боку німця, але своєї провини не заперечував і вердикт заперечувати не став.
Куди великим ударом для українця і для всього світового велоспільноти стала трагічна загибель гонщика «Астани» Мікеле Скарпони, якого в кінці квітня на смерть збила машина. Всі ці події так чи інакше вплинули на результати Андрія:
«Сезон вийшов дуже рельєфним. Більше мінусів, ніж плюсів. Був і трагічний момент, коли близький друг Мікеле Скарпони потрапив в смертельне ДТП. Також була зміна матеріалів. Не все відразу вийшло, подогналось. Це і нові велосипеди, і нова гума, і нові туфлі. Три-чотири місяці пішло тільки на освоєння. Результати пішли тільки після Tour de France, і кінцівка сезону пролетіла швидко.
У «Астнаны» також двояке ставлення до цього сезону. Щось вийшло, щось ні. Був трагічний момент. Я думаю, вони багато чого почерпнули для себе в контексті наступного сезону. Можна сказати, що команда пройшла рік на середній задоволеності.
Стосовно мого майбутнього можу відповісти, що зараз йдуть переговори. Скажімо так, фінальна їх стадія. Я думаю, що протягом деякого часу – тиждень, може, два – буде результат».
У травні цього року Гривко став почесним гостем на велогонку Race Horizon Park. Спортсмен хоч і не виступав в змаганнях, але був досить помітною фігурою. Андрій провів зустріч з уболівальниками, а також навіть організував і сам вручав власну премію для учасників одноденок Race Maidan і Women Challenge. В той уїк-енд XSPORT також вдалося поспілкуватися з Гривко. Тоді він згадав, що може вперше за 4 роки виступити на іспанській Вуельті. Проте вже через місяць наш велосипедист потрапив в заявку «Астани» на Тур де Франс, який став для нього ювілейним-десятим в кар'єрі. Як виявилося, Андрій довідався про те, що поїде «Велику петлю», за пару тижнів до старту:
«У травні я 45 днів не міг брати участь у змаганнях, і моя програма планувалася під Вуельту. Команда склала цю програму. Про те, що я їду Тур де Франс, я дізнався за 10 днів до старту. Мені довелося прискорено готуватися. Десь за тиждень до початку я поїхав в гори на останній збір з Фабіо Ару і Олексієм Луценко. З-за зміни програми і такий підводки форма почала йти по наростаючій вже після Тур де Франс. Хоча на Турі я непогано і пролог проїхав – зайняв 13-е місце і став кращим з команди, – і почував себе непогано. Але однозначно можна було підготуватися краще, і результати були б вище.
Те, що не поїхав на Вуельту, ? це рішення команди. Там виступали інші люди. Мені дали програму, яка цікавила «Астану». Їх цікавили класики, Тур Норвегії, дві гонки в Канаді (Гран-прі Квебеку і Гран-прі Монреаля – прим.). Я слідував планом і виступав на тих змаганнях, які були цікаві клубу. Далі я підводився під чемпіонат світу вже з цих стартів».
Андрій Гривко (по центру) у відриві на 18-му етапі Тур де Франс / Getty Images
Після Тур де Франс Гривко ганявся досить багато. У формі «Астани» він потрапив у топ-10 генеральній класифікації Туру Норвегії, виступав на одноденках в Німеччині, Канаді, Італії. Завершився сезон для Андрія в Китаї на Турі Гуансі, де він спочатку йшов високо в загальному заліку, але падіння на 4-му етапі перекреслила шанси на хороший результат.
На чемпіонаті світу в норвезькому Бергені Гривко їздив у формі збірної України. У своєму улюбленому виді – розбирання – наш співвітчизник потрапив до 20-ки, показавши 18-е час. Андрій зізнався, що міг розраховувати і на більше, але розгубив час на останній горі. У груповій гонці Гривко не зумів поборотися за високі місця і став 78-му:
«На чемпіонаті світу хотів показати результат. Але на груповій гонці траса була своєрідна. І в день гонки було незрозуміле самопочуття. Можна сказати, не той день, не та форма. Але навіть з тим маршрутом опинившись у першій «пачці», боротися на фініші з спринтерами було нереально. Якийсь топ-результат було вичавити важко.
В обробленні сподівався на більш високий результат. На цей раз вона була коротка. В останні два роки ми їздили на маршрутах понад 50 км. Тут її зробили 31 км, плюс останні три кілометри в гору. Був серпантин, шматок бруківки, дехто перед підйомом міняли велосипеди, деякі ні. Було дуже багато нюансів. На моєму велосипеді кермо не до кінця повертається, з-за чого було складно проходити першу частину гори. Для такого виду, як оброблення, було багато нестандартних моментів. До початку сходження я показував час на топ-5, але потім багато програв і закінчив 18-м».
Андрій Гривко на чемпіонаті світу в Бергені / Instagram andriy_grivko
У 2017-му Гривко за 71 гоночний день накатав 12405 кілометрів. Українець виступив на 26-ти гонках, з яких 6 тижневих багатоднівок і 1 гранд-тур. На відміну від 2016-го, коли Андрій виграв генеральну класифікацію і один етап на Турі Середземномор'я, в цьому році дістатися до перемог йому не вдалося. Ближче всього до першого місця Гривко підібрався на другому етапі Туру Швейцарії, але на фініші програв Штефану Кюнгу з BMC. До речі, ту гонку наш велосипедист так і не закінчив. Причина більш ніж поважна – у Андрія народився син.
Як вже писалося вище, в цьому році Гривко був єдиним українцем у командах з ліцензією UCI WorldTeam. Але вже з наступного сезону в елітному пелотоні компанію йому складе молодий гонщик Марк Падун, який нещодавно підписав контракт з Bahrain Merida. Андрій кілька разів перетинався з Марком на перегонах і розповів, що бачить перспективи:
«Марк Падун приїжджав на Олімпіаду. Правда, в Ріо у нього не виходило стартувати. Я його кілька разів бачив. Він перспективний хлопець. Що стосується його спеціалізації, то потрібно почекати рік-два, а потім можна робити висновки».
Гривко не стоїть осторонь від проблем вітчизняного велоспорту. Гонщик бачить свою місію в тому, щоб сприяти розвитку цього виду спорту в нашій країні. При цьому до керівних посад Андрій поки не прагне.
«У цьому частина моєї місії і є – вести якийсь рух вперед, підтримувати як велолюбителів, так і дітей. Можливо, якоюсь порадою допомогти, в тому числі і керівникам нашого сучасного велоспорту».
Андрій Гривко / Фото - Юрій Коваленко
У 2018-му році Україна взагалі може залишитися без професійних велокоманд. Не так давно президент Kolss Микола Скоренко і директор МСК ISD Марк Бейгельзімер у відкритому листі до президента ФВУ Олександр Башенко заявили про можливе закриття проектів. Обидва функціонери відзначили, що український велоспорт може бути відкинутий на 10-15 років тому.
Гривко також вважає, що Україна на даний момент перебуває далеко позаду в плані розвитку велоспорту. Спортсмен вважає, що потрібно в будь-якому випадку рухатися вперед. І важливим кроком на цьому шляху має стати поява вітчизняної команди хоча б другого дивізіону (з ліцензією ProContinental):
«Проблем багато, але потрібно рухатися вперед, тому що ми знаходимося дуже сильно позаду. Сподіваюся, далі будуть якісь дії, не тільки зустрічі. В ідеалі, як мені здається, якщо хоча б в 2019-му році з'явилася команда другого дивізіону, це був би величезний і потужний прорив. Це заклало б фундамент для подальшого розвитку велоспорту в Україні. Особливо перед Олімпіадою в Токіо. Тому що 2019-й дуже важливий для відбору в Токіо».
В цьому році Андрію виповнилося 34 роки. При цьому гонщик сповнений рішучості виступити на Олімпійських іграх в Токіо, які стануть для нього вже четвертими в кар'єрі. Гривко зазначає, що починати готуватися до майбутніх Ігор потрібно вже зараз:
«Я ставлю завдання на Токіо-2020, далі подивимося. На ці три роки я дуже мотивований. Вже потрібно працювати і щось робити. Час летить швидко. Просто так нічого не робиться, завжди плани розписуються на два-три роки вперед. Якщо планувати виступ на Олімпіаді, то необхідно вибудовувати підготовку і стратегію вже зараз».
Читайте також:
Категория: Летние виды спорта