Кіберспорт: віддушина в епоху спортивного голоду?
Опубликованно 23.05.2020 19:30
У дні глобального карантину кіберспорт, і перш швидко набирав популярність, потрапив у центр уваги. Для фанатів спорту і гравців на ставках він виявився чи не єдиним варіантом. Багато, вимушено сидячи по домівках, відкрили його для себе в пошуках розваг в онлайні. А може кіберспорт хоча б тимчасово замінити звичний для нас спорт? З чого краще почати знайомство з ним? А що в плані ставок? Запитали у експертів кіберспортивної букмекерської контори LOOT.BET.
«У кіберспорту є головне, що робить спорт спортом»
- Фізична інфраструктура кіберспорту відносно малою кров'ю перекочувала в онлайн. Ставки на нього і зовсім практично повністю існували в онлайні і до карантину. При цьому до кіберспорту потягнулася нова аудиторія: спортивні фанати, любителі ставок, просто нудьгуючі будинку люди. А ті, хто і раніше їм захоплювався, змогли приділяти йому більше уваги.
Це стало наочним вже в перші тижні карантину, коли обсяг ставок на LOOT.BET почав збільшуватися на 20% щотижня, відвідуваність зросла на 30%, а приплив нових клієнтів – на 50%. І серед новачків чимало спортивних фанатів. Найкраще цьому підтвердження: кіберспортивна дисципліна FIFA, яка раніше не користувалася попитом у нашій аудиторії, за обсягом ставок раптом обійшла куди більш затребувані до кризи гри.
Звичайно, багато повернуться до традиційного спорту після його перезапуску. Але значна частина тих, хто познайомився з кіберспорту в ці дні, залишиться з ним надовго, а то й назавжди.
- Це вже класичний предмет суперечок, але якщо задуматися – цілком заслуговує. У кіберспорту є головне, що робить спорт спортом: потужний елемент змагання. Крім того, він схожий на традиційні види інфраструктурою – в широкому сенсі. В ньому не менше тактики, вимог до рівня підготовки, тренувань.
Мало хто заперечує проти віднесення до спорту шахів, де фізична активність прагне до нуля. І якщо перенести шахи онлайн, то спортом вони бути не перестануть, чи не так? Так от, скажімо, Dota 2 – це свого роду шахи, навіть більш багатогранні й різноманітні. І чому б у світі, який став цифровим, не знайтися місця цифрового спорту?
«Кіберспорт може дати фору «класиці» по динаміці, щільності подій і видовищності»
- Більше половини аудиторії кіберспорту – казуальна, ті, хто дивиться матчі зрідка. Багато з них розуміють не всі тактичні нюанси, хто взагалі ніколи не грав в те, що дивиться. І це зрозуміло. Кіберспорт – це не тільки про тактику і реакцію, але ще і про динаміку, щільність подій і видовищність, в чому може дати фору багатьом видам «класики».
Новачкам, мабуть, краще почати з Counter-Strike: Global Offensive: механіка досить проста, а суть цієї гри надають навіть ті, хто про неї хіба що чув. Більш досвідчені в іграх можуть спробувати інші дві дисципліни з «великої трійки»: Dota 2 і League of Legends. Для сильно скучили за класичним спорту є FIFA, PES і інший віртуальний спорт. В якому додає вогню той факт, що умовні «Карпати» – при всій повазі до цієї команди – здатні розгромити умовну «Барселону»: все залежить від навичок грає.
- Ставки на кіберспорт майже ідентичні ставками на «класику», а ставки віртуальний спорт – тим більше. Букмекер вибудовує лінію – ви ставите. У кіберспорті можна точно так само ставити на перемогу команди або гравця в матчі або раунді, різницю очок, тотали та інше. В тому числі, само собою, в ході матчу.
Мабуть, головна відмінність – специфічні ринки, як, втім, і в традиційних видах. Приміром, в CS:GO це може бути переможець так званого пістолетного раунду, а в Dota 2 – команда, яка першою яка зруйнувала Бараки – одна з будівель противника. І, на відміну від футболу або хокею, в кіберспорті рідко застосовуються формати, які передбачають нічию.
Щоб освоїтися, досвідченим гравцям на ставках, ймовірно, вистачить статистики, рейтингів і новин, але навіть їм варто подивитися хоча б кілька матчів обраної дисципліни. До того ж це може бути не тільки корисно, але й цікаво. Тим, хто в якій-небудь мірі цікавиться відеоіграми, не завадить ознайомитися з предметом ставок особисто, благо всі три головні гри – CS:GO, Dota 2 і LoL – безкоштовні.
«Українці люблять гру, і це взаємно»
- Є популярна у всьому світі жарт, говорить: ніколи не став ні на, ні проти na'vi – найвідомішої української організації. Втім, у кожному жарті є частка правди: в минулому році склад na'vi по CS:GO поряд з faZe Clan розчаровували наших користувачів сильніше інших. А ось найбільш «прибутковими» для гравців виявилися mousesports і OG, найпопулярнішими – Team Liquid, Evil Geniuses і fnatic. Втім, це справа смаку і залежить від ситуації. В цілому для старту краще ставити на матчі за участю відомих команд, де вплив фактора випадковості і ймовірність «договорняка» нижче.
На що ставити – також відкрите питання. Але в минулому році найбільш вдалими для наших клієнтів були ставки на тотал більше-менше 26.5 по раундах в CS:GO, а найбільш збитковими – фори по раундах у тій же дисципліні і тотал більше-менше 2.5 у матчах до двох перемог в різних іграх.
- Українці – одні з найактивніших наших клієнтів. За винятком хіба що LoL – тут в минулому році Україна виявилася найменш активною по кількості ставок на користувача. Що, втім, легко пояснюється тим, що головними для українців дисциплінами завжди були CS:GO і Dota 2.
А ще один з рекордних виграшів на LOOT.BET належить якраз українцю. У 2018 році він став автором переможного експреса з коефіцієнтом близько 665, вигравши близько 13 300 євро на ставці в 20 євро. Цікаво, що в тому ж році Україна увійшла в топ-3 країн з найбільш ризиковими користувачами, які воліють ставити на високі коефіцієнти. Словом, українці люблять гру, і це взаємно.
Категория: Разный спорт